Bland tomtar, troll och...

...dagisbarn. Jag är numera dagisfröken. Och fritidsfröken. Samt i vissa fall också lärare. Måste erkänna att det är en väldigt skum känsla att bli kallad för "fröken". Men jag trivs, barn är söta och mina kollegor är stjärnor. Sen att jag är smått förkyld mest hela tiden får jag leva med, det är sånt man får inpå. :)

I måndags fick vi första snön som ligger kvar. Den femte december, helt otroligt. Och detta ska vara Norrland ? Måste dock säga att det har varit otroligt skönt att snön lyst så pass länge med sin frånvaro. För min del har det ingen betydelse, så länge vi har snö på julafton är jag nöjd ! Så, snö i måndags alltså. Då gjorde vi årets första snögubbe, jag och ett av de söta dagisbarnen. Sen bakade vi pepparkakor och gjorde smällkarameller. Sa jag att jag trivs med mitt jobb ? ;)

Häromveckan fick jag höra att mina föräldrar borde döpt mig till Matilda. En av flickorna på fritids sa till mig : "Fröken, du borde inte heta Malin... Du borde heta Matilda, för du ser ut som en sån, och så heter min storasyster Matilda och jag önskar att du var min storasyster också....." Barn är söta ! Lite kul är det också att det var just Matilda som min kära farmor, även kallad Mammi, tyckte att mina föräldrar skulle döpa mig till när jag föddes. Vad är oddsen för det ?

Så, december månad är här. Sista månaden på ett händelserikt 2011 och som det ser ut nu blir det full rulle månaden ut. Träning, familj, vänner, kärlek, jobb. Jag mår fantastiskt bra. Svävar fortfarande på små rosa moln i sjunde himlen och har inga planer på att komma ner därifrån än på ett tag. Lyckan är bofast hos mig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0