December

Så var den nästan slut, denna sista månaden på året. December. Den mysiga månaden, med julstök, pepparkaksbak, julskyltning, snöfall och mysig julstämning. Men inte i år, i år infann sig inte julkänslan förrän dagen före julafton när favoriten och jag begav oss till hans föräldrar och spelade sequence, lyssnade på julmusik och kokade knäck och kola.





Själva julafton var i mina ögon en fantastiskt mysig dag. Började bra med trevlig lunch hos favoritens föräldrar, samt ut till fåren och och gosa med de två dagar gamla lammen. Snacka om flashbacks från en försvunnen tid, när NettNett hade får och lamm varje sommar vi var där. Sedan packade vi in oss i bilen och rullade hemåt där Kalle Anka och familjen väntade på oss ! Trivial Pursuit, mammas fantastiska julbord, sång och spel vid elorgeln samt många pussar och kramar av Liten och Hugo gjorde min kväll underbar.



Juldagen lekte jag frisör. Klippte favoriten med en sax köpt på Clas Ohlson och bara det säger väl allt. Resultatet blev dock helt ok, man kanske skulle satsat på en karriär som frisör istället ? Haha. Nåja, juldagskvällen spenderade jag tillsammans med min bästa vän då det var dags för hemvändarkväll. En tjejkväll med lyxmiddag, kroghäng och några timmar på dansgolvet !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0