Hachiko. A dog's story.

Den 24e Maj, 2012.
Hachiko. En underbar, fantastisk berättelse om kärleken mellan husse och hund. Baserad på en sann berättelse, vilket gör filmen om möjligt ännu vackrare. Rekommenderas starkt !

Relationen mellan filmens husse och hund påminner lite om relationen jag har med Hugo. Han går alltid lös vid min sida utan att bry sig om eventuella störningar, så som andra hundar och katter, och han följer mig överallt. Förutom till jobbet då, förstås. Han är otroligt klok och smart, öppnar dörrar och han ser till att alltid veta vars jag är och vad jag gör. Försvinner jag utom syn- och hörhåll har han inom loppet av någon minut letat upp mig och kollat att allt är ok innan han återgår till sitt favoritställe : balkongen.

Hugo och jag. Räkan. Han har tagit en självklar plats i mitt hjärta och en stor plats i vår familj. Simon, Malin och Hugo. Därför känns det så sjukt jobbigt att tänka tanken att han inte är min länge till. Om knappa två veckor har han flyttat till Göteborg och lämnat mig kvar här. Hjärtat värker av bara tanken.

Så vi njuter. Kryper upp i soffan och kramas. Pussas gör han också, ofta och mycket. Min lilla prins.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0